Landsindsamling 2. oktober 2022

Landsindsamling

Røde Kors afholder landsindsamling søndag d. 2. oktober.
Du kan blive indsamler i Assens, hvis du enten kontakter Egon Henriksen51976626 eller mail: komosegaard@mail.dk eller Bjarne Toft Olsen på 26390999 eller mail: btols48@gmail.com.
Du kan også vælge at møde op på dagen i Røde Kors Assens' butik på Fåborgvej 16 fra 9:30.
Udover en indsamlingsbøsse giver vi også kaffe og rundstykker.
Ses vi ?

Sådan hjælper pengene fra Røde Kors-indsamlingen

Det er både skræmmende og svært at rumme de mange katastrofer omkring os, både dem helt tæt på og dem længere væk. Så mange menneskers liv, sikkerhed og trivsel er i fare. Men vi KAN handle. Og vi VIL hjælpe. Danskerne har gang på gang vist hjerte og handlekraft, når katastrofen rammer. Sammen samler vi ind, så ingen skal stå alene.

Pengene går blandt andet til katastroferamte børn fra Ukraine, Yemen og Afghanistan, der har desperat brug for livreddende mad, vand, akut lægehjælp, psykosocial støtte og beskyttelse.

Og i Danmark går støtten bl.a. til børn i udsatte familier, hvor de voksne kæmper med job-usikkerhed, sygdom og økonomiske bekymringer. Børnene står udenfor, fordi der ikke er penge til fritidsaktiviteter, ferier, fødselsdage og alt det andet, deres klassekammerater deler og taler om.

Røde Kors-indsamlingen går til MENNESKER, DER STÅR ALENE.

Tak, fordi du hjælper.

Når DU går med, står færre alene.